Det definierar henne

Jag har varit borta en tid, för länge, och undrar var tiden försvinner, vad den försvinner till. Jag måste se tillbaks i dagboken och se att jag faktiskt gjort något, att den inte varit helt tom, eller meningslös.

9/11

När jag är hemma hos föräldrarna, gör mamma något som verkligen Nessel_fjarildefinierar henne som person. En sommarfjäril har letat sig in i deras sovrum, och verkar ha bestämt sig för att övervintra där. En nässelfjäril. Mamma ger den mat. Hon tar ett fat och spär ut lite honung med vatten, som den ska kunna sörpla i sig. En bara aningens sämre person tror jag skulle fånga in den vilsna fjärilen och, snällt men bestämt, slänga ut den i kylan, och en säker död. Utan att egentligen tänka på det. En fjäril kan man ju inte ha inomhus, alldra minst i mörkret i sovrummet. Jag betraktar henne när hon står där i köket, i nattlinnet, med fatet. Det är så naturligt för henne. Mamma, en mer altruisk människa har jag aldrig träffat och jag är stolt att ha henne som förbild. Så oerhört stolt att vara hennes son.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0