Det finns inga misstag

Det är skönt att se, höra, uppleva, att allt löser sig till det bästa tillslut. Trots tvivel. Trots oro. Hur mörkt det än ser ut. Igår var det miserabelt för vännen. Men idag fick jag ett sådant meddelenade att allt faktiskt gått bra. En farfar som kommit helskinnad genom en operation, och tillråga på det en mattetenta avklarad, som "garanterat" var kuggad. Allt på engång. Allt för mycket oro. Men visst hade det kunnat vara precis tvärtom.

Jag ser filmen Evening och dess budskap angränsar till samma sak, fast kanske åt motsatt håll. Det som har hänt, istället för det som ska komma.  Det är mycket som kan anses som misstag i livet. Personer man släppt taget om. Eller drömmar. Men med de personerna nära, eller de drömmarna uppfyllda, hur skulle livet ha sett ut då? Det kan man aldrig veta. Det som bara verkar bringa lycka och gott med sig, kan bringa lika mycket olycka och ont. Så man borde inte se något som misstag, något förlorat. Se det man har, det man fått uppleva.

Jag fick min solnedgång i förra veckan. Jag hade jagat den länge, och småsprang ut när jag såg den rosa himmeln genom skyltfönstret. Och den var fin (extra, för att jag sökt den så länge?). Finare än min mobilkamera kan återge.

Solnedgang_Himmelstalund2.JPG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0