Förändring

Hösten kom. Jag la aldrig märke till ögonblicket. Då löven ändrade färg, och började falla. Jag har varit alltför inåtriktad, och instängd. Men jag välkomnar den. Välkomnar förändringen. Välkomnar kylan. Hoppas redan på snö, att den kommer tidigt och att det blir en riktig varga vinter.

Jag var ute på sjön i veckan, en sista gång för säsongen. En sista segling till upptagningsplatsen för vintern. Fast blev bara motorsegling. Då la jag dock märke till hur bra jag trivs där ändå, igen. Jag fylls av ro, lugn. Det är nog det min far känner också. Han behöver bo nära till havet, sa han en gång under sommaren. Det märks på honom, att han trivs. På havet vill jag leva, på havet vill jag dö.

Jag upptäckte till min stora förskjusning att det på min 2-megapixels mobilkamera till och med fanns lite effekter man kunde lägga till.  Det blir en annan känsla i bilderna, i svartvitt, eller sepia som den andra gulaktiga kallades.

segling_e_idyl4.JPG

            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0