This is England

this_is_englandJag satt trollbunden ikväll till den filmen. Det skulle kunna vara vilket annat land som helst. Väldigt trovärdigt. Starkt. Om lite vilsna personer, som söker en mening. En plats. Det är lätt att bara glida med i ögonblicket.

Underbar film, som fyller en med många känslor och tankar.

Ju mer jag tänker på den, ju fler nya starka scener kommer jag på. Jag skulle vilja se den igen, direkt. Nu. Men det väntar jag med.

Jag har gjort det en gång innan, med en film. Space Cowboys. En helt annan film, och helt andra känslor. Jag har sett den några gånger nu och varje gång fylls jag av samma... hopp. Att det inte är försent. Det kommer andra chanser, att förverkliga drömmar. Livet tar inte slut vid 15, eller 25 år ålder. Det är varma känslor, som jag blir glad av. De blandas med starka känslor. Att offra sig, för det goda.

En pampig hollywood film, till skillnad från England. Budskapen brukar vara och kännas mer genuina i independent liknande filmer, men även om de är storslagna är de starka. Jag älskar slutet. Det är de två slutscenerna som finns i bilderna här (tagna med en usel mobilkamera, för att det är helt omöjligt att hitta program som tar screenshots på videofilmer!).

space_cowboyJag tar fram den, filmen. Känner för att se den nu. Trots att jag känner den utan o innan, och precis titta på slutet. Om jag hinner. Imorgon...





I love you Clintan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0