I never wanted to be away from her

Jag kanske inte borde blanda ihop förälskelse och kärlek, som jag tror jag nog kan göra. Förälskelsen är begynnelsestadiet, och är till sin art övergående, den ska leda till kärlek. Men det betyder kanske att kärleken verkligen måste gå igenom förälskelsen. Utan nummer ett kan man inte få nummer två?

Jag drömmer om kärlek. Jag längtar efter, önskar jag hade, väntar på att den ska komma.

Jag vill ha den "riktiga kärleken" , som i filmen jag ser, Away from her, om livslång kärlek. Och som handlar om hur svårt det är när den man lärt känna och älska förändras, till någon helt annan. Det är en sådan film som jag direkt när jag sett klart den bara vill sätta på repeat och uppleva den igen. Känsla den gav.

Film_awayfromher

- She said, "Do you think it'd be fun if we got married?"
- And what did you say?
- I took her up on it.
I never wanted to be away from her.
She had the spark of life.

Kommentarer
Postat av: hanna

sådär är det för mig med. tillexempel gällande dagboken, jag vill se den igen och igen bara för att få känna sådär som den får en att göra. och gråta de tårar man gråter för att man känner med dem, känner för dem. känner deras genuina kärlek. sån man en dag vill känna själv

2008-03-17 @ 23:33:38
URL: http://gockas.blogg.se
Postat av: N

Jag såg att du lämnat en kommentar till min fråga på Kärleksbloggen, det där om att jag var lik en tjej du träffade, emotionellt störd...om du någon gång vill utbyta tankar med mig, som även jag är nyutexad, jobb- och kärlekssökande så ropa :)

2008-03-18 @ 15:27:50
URL: http://msclife-natti.blogspot..com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0