Lets get båstad tonight

-Shitt asså, det är Helg.... ÄNTLIGEN, NU SUPER VI!!! WOOOOOOOOOOOOOOO!!!

Ja... shitt asså... det känns avlägset, och är avlägset, har inte varit berusad på länge. Ändå festat, om man nu kan säga det, för det är ju inte fest utan att man dricker, eller hur? Det är en märklig kollektiv dimma vi lever i, känns det som ibland. Hur blåsta vi är, och hur vi blåser varandra. I skrivande stund kommer det meddelande från kårhuset jag fortfarande får nyhetsmail av. -Kom kom kom, till Afterschool och sup med oss! Bara 25kr för Öl/Cider. Lets get Båstad tonight! Typ. Så, otroligt, djävla, fånigt, det känns, nu, när man ser det i vitögat.

Rör inte min sup!

Jag fortsätter insupa dokumentärer. Vill tro att det är ett försök till att bli mer jordnära. Inte sväva omkring bland molnen, utan stå fast på marken, så som den är, där människan är, där jag är.

Det sticker ofta i ögonen när man påstår något, som om att vi alla super för mycket. Jag förstår varför, jag känner igen det väl, när det är något eget som attackeras. Man får säga vad man vill, bara det inte är om något en annan tar sig för. Då sätts försvarsmurarna upp, direkt, och bågskyttar skjuter vilt från de höga tornen, det som omger det inre heliga. Man förkastar det den andra säger med fördomar, ignorans eller rena motattacker. -Men shitt asså, jävla moraltant! -Fan va tråkig han blivit på senaste, han vill jag inte umgås med längre!

Svårt är det, när man måste särskåda sitt egna heliga, det gäller det mesta. Men vill också tro att det är bland det alldra största. Jag har inga illusioner om att det inte kan vara några som läser detta, och tycker samma sak om mig. Att jag är en moraltant. Att jag borde hålla mig för mig själv. Eller att de inte vill läsa mig längre. Men det är helt och hållet dennes problem, hoppas de samma inser det, att det är de som tar åt sig.

Kommentarer
Postat av: Stina

Tittade på hela dokumentären.



Känner igen mig alltför mycket i alkoholbeteendet. Det senaste året har jag alltid, utan undantag mått skit av alkohol. Nu syftar jag inte på bakfyllan, utan den tankegång som uppstår i mitt huvud efter varje festtillfälle. Känner mig alltid så fake, och ångrar allt.



Förundras över att jag inte gör någonting åt det. Det är bra med tankeställare ibland. Kanske kom jag ett steg närmare en åtgärd.



Du är definitivt inte någon moraltant!

2008-11-22 @ 23:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0