Känslan av att vilja fly

Den återkommer ibland. Då jag bara vill fly, komma bort. Och den verkar dyka upp efter att jag träffat en viss person. Jag har tänkt på det, men inte varit säker. Har det nedtecknat i min dagbok, efter varje kontakt. Mor. Mitt svarta får jag skyller allt det onda på. Jag vet att jag inte borde. Jag vet vad jag borde istället.

Men varför fly. Kanske för känslan av att hon inte ser mig. Den person jag vill ska älska mig. Och jag som trodde jag var medveten om allt, att jag kunde välja då, att det inte bekom mig. Men andra ser mig. Och känslan vänds, jag landar.

En bild till från helgen. En ensam groda i det stora gröna vattnet. Som kämpar för att korsa kanalen. Han kan inte ha tvekat. Han tog mod till sig, hoppade i och tog sig över det gigantiska hindret framför honom. Eller var det en hon?



Tillägg, 23/9 :
Jag drömmer i natten. Jag är en liten pojke och jag bär på en hemlighet. Något jag sett, som jag inte borde. Andra vill ha reda på det. Någon mafia, och en bonde. Det är bondens hemlighet. Mafian har släppt mig då jag inte sagt något, och går längs en väg med vänner omkring. Där vid sidan av vägen står bonden med sin skördetröska. Vännerna säger åt mig att inte springa. Men jag gör det, det ända jag vet, flyr ner längs vägen. Han kommer efter, med rytande blad i tröskan alldeles i baken. Jag dyker ner från vägen, ner i en glänta. Sicksakar mellan träd och på något sätt, är det bonden själv som förolyckas. Styckad i bitar i sin egen skördetröska. Jag klarade mig. Står ensam kvar. Eller gjorde jag?

Kommentarer
Postat av: ♥ Nadine

sov sött :)

2008-09-23 @ 00:17:08
URL: http://nadine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0