Grävde ner mig och försvann från omvärlden

I förrgår kväll grävde jag ner mig i ett hål och gömde mig från omvärlden. Jag har tagit hand om mig själv, tänkt på mig själv och undvikit altl vad heter kompisar, även när de velat ha ut mig. MSN har varit off hela tiden och för det mesta även datorn. Skönt. Stilla, utan att behöva titta på vem som är online. Konstigt nog har jag inte lyssnat på någon musik alls sedan lördagkväll. Winamp brukar aldrig vara tyst i min lägenhet.

Kan tyckas lite självsikt.. skulle jag själv säkert kunnat ha tyckt.. men jag behöver Me-time ibland.. uteslutande, ostört. Om jag inte reder ut det egna chaoset kommer jag ändå inte kunna va en bra kompis, den kompis dom är vana vid.

Fast jag har haft anledningar när de frågat så har inte behövt dra till med någon nödlögn. Skönt. Mycket träning har det blivit, det är bra terapi för mig. När jag antigen springer eller drar till gymmet koncentrerar jag mig inte på någon annan än mig själv och träningen. På timmen på gymmet går tankeverksamheten endast i set, vikt och antal reps i övningen jag är i och vilken övning jag ska köra efter denna.

Det är helt klart ett sätt att koppla bort omvärlden eller vardagen som jag använder, men tycks även hjälpa med att stilla sinnet och ofta se saker tydligare efteråt.

Men nu ska jag krypa fram, imorgon bitti. Tidig morgon. En ny dag och ny men sen start på veckan. Och jag ska öppna mig för vännerna. Hoppas bara inte dom får för sig att gräva ner sig nu när jag är vid ytan igen... :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0