Den stora bakdagen

En heldag av kakbak med mamma. Det var trevligt och det tyckte hon också. Som hon konstaterade då, det är roligt att göra saker tillsammans, vad det än är, så blir det mer om man hjälps åt.

Bakdagen
Minttoppar och Nötklickar doppade i choklad.

Både mamma och jag är ena riktiga kakmonster, det är väl så klart hennes sötsug jag har ärvt. När jag var mindre brukade jag alltid smuga ut i köket och ta från det konstanta kak och choklad förråd som mamma hade. Eller som nu i juletider så gick jag på pepparkakshuset. Inte speciellt diskret när halva taget saknade non-stops, och inte speciellt diskret heller när en halv chokladkaka plötsligt var uppäten. Jag smög alltid med det dock, tog och åt det i smyg, för mig själv.

Jag undrar om det var något slags rop på uppmärksamhet, men det var sällan mamma ens anmärkte på det. Och om hon eller någon annan uppmärksammade det, så nekade jag, rätt upp i ansiktet. Fast det var uppenbart att det var jag som var boven. Jag undrar, och begrundar...

Det blev lite julstämning genom att spendera tiden hemma i villan, med halva familjen åtminstonde. Det blir kanske lite mer nu till helgen, med hela famljen. Det blir allt mer sällan hela familjen samlas och det är nog just vad som uppskattas mest vid årets högtider, nuförtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0