Can only make me stronger

Det är också värt att komma ihåg att vi under det att vi upplever våra största svårigheter även gör våra största framsteg vad visdom och inre styrka beträffar. - Dalai Lama

Now that don't kill me,
can only make me stronger
- Kayne West

Sky_light_in_darkDet finns flera sätt att säga det. Dalai Lamas ord är bara lite mer välformulerade. Jag känner de verkligen, hur sanna de är. Det jag kan säga är min tuffaste period blev också den jag lärde alldra mig mest utav, om mig själv, och andra. Jag tog det verkligen till mig, lät det inte glömmas, och har haft nytta av det senare. Inte gått ner mig på samma sätt. Insett vart jag varit på väg och tagit mig ur det. Tänkt rationellt, tänkt på det goda. Sett ljuset, i allt det mörka.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0