Forever journey on golden avenues

24/11 -2007. Det är först när jag skriver ner datumet i dagboken som jag inser vilket datum det är. Ett år sedan jag träffade Louise, första gången våra ögon möttes. Hennes leende fastnade på näthinnan den kvällen, och jag har sökt att återse det enda sen dess. Mitt liv tog en vändning den dagen. Tanken kommer upp om det var till det bättre eller sämre, men slår bort den, för det har ingen betydelse. Det här är nu, och jag ångrar inte det som hänt under de 365 dagar som gått.


Kommentarer
Postat av: hanna

jag som också precis suttit och tänkt på ett datum, visserligen inte ett år sen idag men ändå alldeles för länge. och ibland finns det inget man hellre vill än att vrida tillbaka tiden till just det datumet. jag vet inte med dig, men jag skulle nästan göra vad som helst för att få tillbaka den dagen jag vill

2007-11-26 @ 02:32:52
URL: http://gockas.blogg.se
Postat av: Appe

Det är blandade känslor. Jo, ja skulle vilja tillbaks till den tiden som var i början. Det var en underbar tid, att få lära känna den personen. Samtidigt så skulel jag inte vilja gå miste om allt det som varit, men ett år är en lite längre tid kanske. Även om jag kom tillbaks dit, så tror jag inte det skulle kunnat ha blivit annorlunda, inte i mitt fall.

Jag komemr att tänka på en film jag såg, nyligen. Buttefly Effect. Om du sett den? Han försöker gå tillbaks i tiden och ändra händelseförloppet, vid alla tänkbara punkter i livet. Det enda som tillslut gör allt bra är att gå tillbaks till då allt började, när han träffade flickan/persorna som problemen kretsar omkring, och stöter bort henne, så att de aldrig riktigt möts. Det skulle nog va min enda lösning, men ändå inte, för då skulle ja gå misste om så mycket som jag har idag.

2007-11-28 @ 03:11:52
URL: http://oskyldigpojke.blogg.se/
Postat av: hanna

ja jag har sett den, och I get your point.. men man skulle ändå på något sätt vilja ha en chans att förändra det dåliga som kommit i ens väg

återigen, tack för dina ord.

2007-11-28 @ 16:29:57
URL: http://gockas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0