No more bad days

Jag blir både förvånad, förbannad och imponerad av hur ett litet virus, ett litet program, kan slå ut ett datorsystem som det gör. Hela datorn låser sig stupikvarten, sölar ner hela systemet, och har man internetanslutning går inte ens att ha ansluten, än mindre surfa. Jag bråkar med register, antivirus- och ad-ware program en halvdag innan jag ger upp och bestämmer mig för att formatera.

Men inte i vrede och heller inte på så sätt att jag egentligen ger upp. Jag behöver rensa min lilla hårddisk och har inte formaterat på över tre år, så dags. Jag går i genom allt och stöter på gamla mail och konversationer. Oj, vad ilsken jag var då, och hur dålig jag var på att hålla det inne. Istället lät jag det gå ut över personer som råkade komma i min väg, oskyldiga, för små saker.

Vreden har alltid varit min egen, som jag borde riktat mot mig själv, det är först på senare tid som jag undersökt var den kommer ifrån. Nu, med viruset, brusade jag inte upp, hur många försök som än misslyckades. Och formatera, rensa och bestämma vad man ska behålal och inte, tar sin lilla tid det också, men det såg jag bara fram emot. Jag har råkat ut för ett likande virus, det var bra att tänka på. Det var för tre år sedan ungefär tror ja. Ja, senaste gången jag formaterade.

Då, kände jag lite oftare och lite mer, så här.

Det är bra. Det är bättre nu än förr, och inte tvärtom. Frammåt så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0