Jag bara är

Jag frågar mig själv vad som händer. Nu. Jag vet inte. Jag bara är just nu. Jag frågar mig själv hur jag egentligen mår. Jag vet inte det heller. Jag bara mår.

Jag flyter med. Tar dagen som den kommer och gör det bästa av den. Jag försöker få tillbaka rutinen, dygnsrytmen, balansen, i allt. Ofta blir det små listor, att-göra-listor, både för dagen och veckan. En del tid går åt träning, som jag försöker komma igång med. Kvällsjogging, nästan varje kväll, och lite övningar hemma, bara för att aktivera hela kroppen. Och jag äter, mer och regelbundet.

Jag vill bort från slacket och slöandet från sommaren och få tillbaka balansen. Jag känner det till viss del. Jag börjar få rutin, men det är inte med nyttiga saker, det som måste göras. Var är jag egentligen påväg..

Jag kom att tänka på ett citat från en viss tv-serie som går på tv nu, efter idol...

"To be truly happy, a man must live absolutely in the present and with no thought with what's gone on before, and no thought of what lies ahead. But a life of meaning, a man is condemned to wallow in the past and obsess about the future."

Det är kloka ord. Man kan nog vara lycklig om man bara lever i nuet. Men för ett liv med mening, ett rättfärdigt liv, måste man tänka på det som varit. Och konsekvenser för det man gör. I nuet behöver man inte tänka på det. Konsekvenser blir obefintliga, det förflutna glöms.

Men det är inte där jag är. Jag försöker tänka så lite som möjligt dock. Inte för att "bara skita i allt", men för att få lite lugn. Jag lyckas inte hitta några svar, så grubblandet blir utan syfte. Jag måste bara försöka hitta svaren på annat sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0