Liggande åtta

Varför sticker det så i ögonen när jag hör om någon annan som "lever livet". Jag tänker och vill direkt kritisera dem för att de oansvariga, lever på ren lättja. Direkt så vill jag hitta något som gör deras lycka felaktig. Varför inte bara vara glad för deras lycka.

Är det kanske för att jag själv inte lever det där livet? Att det känns som jag själv trampar runt i ett ekorrhjul. Trampar runt i samma gamla invanda fotspår, utan att komma någonstans. Väntandes på förändringen som aldrig sker. Var försvinner tiden, och vad går jag egentligen och väntar på?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sådär brukar jag komma på mig själv att tänka. Bli lite arg och nästan irriterad på människor i min omgivning som varit med om något roligt.
Jag tror det ligger något i det du säger, man är helt enkelt inte nöjd med sin egen situation så då kan man inte glädjas med i andras.

2008-01-27 @ 04:46:13
URL: http://gockas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0