Viva la France

Jag blev riktigt glad när jag hörde vem som framför Frankrikes bidrag i Eurovision. Sébastien Tellier, som jag verkligen önskade jag kunnat höra när han spelade i sverige i veckan. Det var en nyhet för en tid sedan, när han för andra omedvetna bestämt sig att sjunga på engelska. Till och med parlamentet gjorde utalande om landsförräderi(!). De kan vara roliga, de där fransoserna. Men det är väl mest att det är så främmande, från svenskens stora avsaknad av stolthet av sitt land och språk.

Hoppas verkligen han gör ett lyckat framträdande och att det går bra, att folket av europa röstar. Om han nu själv vill vinna, men han verkar ha en skön inställning till spektaklet.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0