En peng eller en kram

Jag hatar denna värld... litegrann. Att allt ska vara så centrerat kring pengar. Jag önskar det fanns något annat. Varför kan man inte belönas med något annat, som kramar. -Vad duktig du varit idag, hela fem björnkramar och en vänskapskram har du arbetat ihop! Ge mig.

Samtidigt vill jag just nu inget annat än att tjäna så djävla mycket jag kan på så kort tid som möjligt. För att sedan kunna dra iväg till fjärran östern eller varstans. Ut på min resa. Självmant centrerar jag allt just nu kring pengar, jobb. Ge mig. För det är så det är, i denna underbara värld. Tjäna pengar och betala skatt och hyra. Och det som blir över dricker man bort på helgen eller den där semestern som man går och längtar till varje år. En vecka i paradiset, det är hela mödan värt.

Finns det inget annat? Hur ska jag hitta det? Hur ska jag bli nöjd här och nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0