Viva la

Jag förundras över balansen inom mig. Det är harmoniskt, jag skrattar och skuttar runt i lägenheten. Och det tycks lysa ut genom mig. Ögonvitorna är mer vita är de varit på, så länge jag minns. De som så brukar ha lite rödsprängda ådror, antigen pga av bruten sömn eller skavande linser. Och min man på skallen lyser som på en, tiger. Och huden, är inte alls så jätte len utan lite torr på sina ställen. Man kan inte få allt. Låt efter låt som rullar på radio eller tv, är bättre än den andre. Hela tillvaron, är som musik i mina öron.

Orsak och verkan. Så ska det ju vara här i livet. Så vad är orsaken till det goda, nu. Vad har jag gjort annorlunda. Det tål att tänkas på.

Och jag har hittat jobbet. Det jag just nu vill ha mer än andra. Inget drömjobb som kommer göra mig skrattande lycklig för all framtid, men något som känns rätt för stunden. Ett steg i rätt riktning, mot mål jag vill. Dit vill jag! Dit ska jag!

Jag undrar. Jag undrar, om fasaden kommer att rämna, när jag minst anar det. Som när jag inte får det där jobbet.


Kommentarer
Postat av: hanna

Den där sista meningen är den meningen vi måste radera både du och jag. "jag undrar OM.."



vi måste sluta rämma oss själva tror jag, vi verkar vara ganska bra på det både du och jag. sätter käppar i hjulet själv, iaf jag



kram

2008-09-18 @ 00:47:25
URL: http://gockas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0